Ortofon: Fra Umbraco til Shopify og nul disharmonier
CASE: Ortofon

Fra Umbraco til Shopify og nul disharmonier

”Vi stod med et færdigt design og havde nogle meget specifikke krav til, hvad vores site skulle kunne. D.TAILS var lynhurtige til at gribe vores ønsker og skarpe til at finde et grundtemplate, som matchede vores krav. Vores nye site reflekterer 100 procent vores brand, har en fantastisk brugerrejse og er langt mere tilgængeligt at drifte. Funktioner og processer er blevet centraliseret, og automatiseringer sparer os for en masse tid. ”

– Maj Winther Træde, Digital Marketeer, Ortoton A/S

Mere smidighed med Shopify

Vi var blæst bagover! Aldrig før i vores historie har vi stået over for så stort et antal content-sider. Ortofon har produceret et næsten uendeligt materiale gennem mange, mange år og fungerer i dag som et andet Wikipedia. For at finde og købe den helt rigtige pickup til sin pladespiller er ikke nødvendigvis nogen let opgave. Det  gamle system, som var ufleksibelt og omkostningstungt, gjorde det tilmed endnu mere bøvlet. Med Shopify har vi gjort Ortofons brugerrejse nem og overskuelig, og samtidig har vi strømlinet hele setuppet bag selve webshoppen.

Hvem er

Ortofon

Ortofon er en dansk virksomhed, der laver audio-tilbehør. Virksomheden er kendt for at producere pickups til pladespillere og har i over 100 år været markedsledende på netop dette felt. Sortimentet er særdeles bredt og i topkvalitet. Der sendes pickups fra Nakskov til hele verden.

Besøg Ortofon.com

Custom design på standardfundament

Ortofon er dem, man lytter til. Med over 1000 content-sider fungerer virksomheden som et opslagsværk, og kunderne har fulgt med i årtier. Derfor skal man gå varsomt, og det var begrænset, hvad vi kunne gøre med selve strukturen. Ortofon kom med et fuldt færdigt designoplæg, og vi byggede så en custom designet webshop over et standard theme. 

Den nye shop har en fuld integration til Dynamics. Det betyder, at et produkt automatisk oprettes i Shopify – og omvendt: Når der er lagt en ordre i Shopify, overføres den automatisk til bogføringen. Derfra går det videre til Pick, Pack & Ship, hvor der laves pakkelister, og det bliver markeret, når ordren er afsendt. Derudover er der standardintegration til UPS, der printer shippinglabels. Ortofon har bl.a. fået:

  • Implementering i Shopify 2.0
  • Fuld 1-vejs D365 (Dynamics) integration, som også står får fulfillment 
  • Custom bygget 'Cartridge Selector'
  • 'Find dealer'-knap direkte på produktsiden ved siden af købsknappen 
  • Stationær submenu med ankerpunkt på produktsiden 
Glade kunder, der kan selv

Vi har custombygget en ’Cartridge Selector’, som gør det let for kunden at finde præcis den pickup, der passer til den vedkommende pladespiller. Det sikrer en god brugerrejse, kunden føler sig set og inspireret – og det letter arbejdsbyrden hos kundeservice.

Pickups er virkelig et nicheprodukt, og mange vil gerne se og opleve det i fysiske butikker, inden de foretager et køb. Med ’Find Dealer’ på hver produktside imødekommer vi dette behov.

Overskuelig brugerrejse for alle

Når man som besøgende klikker sig rundt i webshoppen, vil der ofte være behov for at finde mere information, og da siderne er meget lange, har vi skabt stationære submenuer på alle produktsider. Dermed undgår brugeren at skulle scrolle op og ned – al information er lige ved hånden, og oplevelsen er god og overskuelig. 

Også hos kundeservice har man fået det helt store overblik. Vi har integreret Gorgias, som samler al korrespondance i ét vindue. Om kunderne responderer på mails eller henvender sig via sociale medier, så har den enkelte medarbejder overblik over hele kundens historik og skal ikke hoppe rundt fra platform til platform for at finde de svar, der bliver efterspurgt. Samtidig sikres Gorgias, at ingen henvendelser bliver overset. Ortofon bruger Shopify Email til deres marketing automations.  

D.TAILS leverer en meget værdifuld 360 graders løsning. Med dem ombord sikrer vi, at vi har en strategi for, hvordan vi når vores mål. De sørger for, at vores site altid er optimeret, peger på nye tiltag og hjælper os med at vurdere, hvad der giver mening for os. De har været sindssygt dygtige til at vise os de muligheder, der er med Shopify. Alt i alt nogle fantastiske formidlere og sparringspartnere med stor forretningsforståelse!

– Maj Winther Træde, Digital Marketeer, Ortoton A/S

Vi spiller fortsat sammen

Med en D.TAILS Care-aftale har Ortofon valgt at fortsætte samarbejdet ud over selve projektforløbet. Det betyder, at vi sammen fremadrettet sikrer, at alt spiller optimalt, at konverteringerne sker fyldest – og at det interne e-commerce-hold har adgang til den support, de har brug for.